Parag Chatterjee

Bio:

Parag Chatterjee received his Bachelor’s and Master’s degrees (first class) in Computer Science from University of Calcutta, India. He is an Assistant Professor at the Department of Biological Engineering, University of the Republic (UdelaR), Uruguay.
Chatterjee is the editor of the book “The Internet of Things: Foundation for Smart Cities, eHealth and Ubiquitous Computing”, published by CRC Press (Taylor & Francis) and also authored several scientific papers published in international journals and presented at international conferences. He also delivered invited talks at reputed institutions like Indian Institute of Science (IISc Bangalore, India) and University of Rome Tor Vergata (Italy), and also at international conferences like IoT Week 2017 Geneva (Switzerland), SICC-2017 Rome (Italy), and ExpoInternet LatinoAmerica 2017 (Argentina). He is the member of the editorial and reviewer boards of more than 10 international journals and member of program committee in several IEEE international conferences. Currently, he is researching in the field of Internet of Things (IoT) and healthcare.

Parag Chatterjee recibió su Licenciatura y Maestría (primera clase) en Ciencias de la Computación (Computer Science) de la Universidad de Calcuta, India. Es docente Asistente en el Departamento de Ingeniería Biológica de la Universidad de la República (UdelaR), Uruguay.
Chatterjee es editor del libro “Internet of Things: Foundation for Smart Cities, eHealth and Ubiquitous Computing”, publicado por CRC Press (Taylor & Francis) y autor de varios artículos científicos publicados en revistas internacionales y presentados en congresos internacionales. También pronunció conferencias invitadas en instituciones de renombre como el Indian Institute of Science (IISc Bangalore, India) y la Universidad de Roma Tor Vergata (Italia), y en congresos internacionales como IoT Week 2017 Ginebra (Suiza), SICC-2017 Roma (Italia) y ExpoInternet LatinoAmérica 2017 (Argentina). Es miembro de las juntas editoriales y revisoras de más de 10 revistas internacionales y miembro del comité del programa en varias congresos internacionales de IEEE. Actualmente, investiga en el campo del internet de las cosas (IoT) y cuidado de la salud.